Creatieve Communicatiestrategie

Home / Trainen / Creatieve Communicatiestrategie

 

Creatieve Communicatiestrategie

Effectieve Bedrijfscommunicatie

(Met Wil Michels)

Een specifieke strategie bedenken voor een specifieke communicatievraag. Bijvoorbeeld de fan-strategie of de community-strategie. Een creatieve, andere benadering die werkt. Dat is precies wat deze inspirerende en praktische workshop jou biedt. Door de workshop ervaar je dat strategieontwikkeling in de kern een creatief proces is. Wil Michels ontwikkelde een unieke aanpak waarmee je meteen aan de slag kunt.

Schermafbeelding 2018-05-24 om 15.07.41

Prijs De prijs voor deze training is € 795,-

Onze trainingen en opleidingen zijn vrijgesteld van btw.

Aantal deelnemers 14
Startdatum

11 oktober 2018

6 december 2018

 

Locatie Woudschoten Conferentiecentrum
Woudenbergseweg 54
3707 HX Zeist
T 033 450 5000
Creatieve Communicatiestrategie

Factsheet
Alle informatie op een rijtje in één PDF? Download hier de factsheet

Wat leer je

  • Je koppelt de communicatiestrategie aan de organisatiestrategie.
  • Je leert hoe je als communicatieprofessional impact maakt en je niet verliest in de waan van de dag.
  • Je leert hoe je communicatie inzet bij gedragsverandering.
  • Je bepaalt de inzichten die de basis zijn voor jouw strategie.
  • Je leert op een creatieve, conceptuele wijze een verleidelijke strategie te ontwikkelen.
  • Je leert hoe je vanuit een gekozen metafoor een story bouwt rond je strategie en het belang van een collectieve ambitie.
  • Je leert een visualisatie te maken, zoals een roadmap, van jouw strategie.

Hoe leer je dit
We gaan uit van je eigen dagelijkse praktijk en hoe je je werk van operationeel naar strategisch laat kantelen. We doen verschillende analyseopdrachten die zorgen dat je niet verzuipt in de waan van de dag.

Na het maken van een stakeholdersanalyse krijg je actueleen relevante modellen en technieken die je inzicht verschaft en de basis is voor jouw communicatiestrategie. Denk aan: customer journey, painstorm en empathiemap. Vervolgens besprekewe de basisstrategieën voor gedragsverandering en verdiepen we ons in een aantal basisstrategieën als positioneringen internal branding. Daarna gaan we in op de voorwaarden voor een succesvolle implementatie. En verbinden de gekozen communicatiestrategie met een effectieve contentstrategie.

Aan het einde van de dag presenteren de deelnemers de uitgewerkte strategieën in de vorm van roadmaps.

Tijdens de workshop werk je individueel, in groepjes en plenair aan je eigen communicatiestrategie. Na de training mag je een eigen, uitgewerkte strategie naar Wil Michels mailen. Je ontvangt concrete feedback: tops en waar mogelijk oopraktische tips en verbeterpunten.

Je trainer is bestsellerauteur Wil Michels. Hij schreef het boek Communicatiestrategie en hij is dagelijks bezig met het ontwikkelen van strategieën voor organisaties. Zijn succesvolle workshops zijn dynamisch, inspireren en fun! Kortom: een unieke workshop met tempo, humor en veel waardevolle inzichten.

Resultaat

  • Je hebt een concreet beeld wat communicatiestrategie is.
  • Je weet verschillende strategieën te combineren tot je eigen strategie.

Voor wie?
Voor professionals die regelmatig een aanpak willen of moeten bedenken voor een specifieke communicatievraag en al enige ervaring hebben in het vakgebied van bedrijfscommunicatie. Let op: deze workshop is niet voor mensen die alles in hokjes willen stoppen, blijven wachten op hun kans, altijd beren op de weg willen zien of standaard antwoorden met Ja, maar...’ Wel voor iedereen die opdrachtgevers en/of managers wil verrassen en verleiden met een inspirerende strategische aanpak.

Schrijf je nu in!