5 november 2025, Den Haag
Deze Club Hilst-sessie zit helaas vol. Inschrijven is niet meer mogelijk.
Wil je als oud-deelnemer voortaan als eerste de uitnodiging in jouw inbox ontvangen? Meld je dan aan voor de Club Hilst-nieuwsbrief.
Hoe ontwikkel je campagnes die écht verschil maken? Tijdens deze Club Hilst-sessie duiken we in de wereld achter campagnes van het ministerie van VWS. Van het eerste idee tot de keuzes die onderweg gemaakt worden: welke strategie werkt, hoe zet je onderzoek slim in en welke rol spelen bewindspersonen, beleid en samenwerkingspartners?
Daarnaast staan we uitgebreid stil bij een cruciaal deelthema: inclusiviteit. Want de overheid is er voor iedereen en valkuilen liggen altijd op de loer. Hoe zorgt het ministerie van VWS ervoor dat de campagnes álle Nederlanders bereiken en aanspreken?
Laat je inspireren door de praktijkverhalen, leer van uitdagingen en denk mee over oplossingen. Zo krijg je niet alleen nieuwe inzichten, maar ook concrete handvatten om je eigen (campagne)werk effectiever én inclusiever te maken.
Voor wie?
Als (oud-)deelnemer van Van der Hilst nodigen we je graag uit voor onze Club Hilst-kennissessies op woensdag 5 november (13.00 uur – 16.30 uur). We bieden je deze keer een kijkje in de professionele keuken van je vakgenoten bij het ministerie van VWS.
Wat kun je verwachten?
✅ Campagnes met impact: de praktijk | Dennis Cohen
Dennis Cohen vertelt hoe een campagne bij het ministerie van VWS tot stand komt. Wie neemt het initiatief, waaraan moet worden voldaan en welke partijen spelen hierbij een rol? Dennis geeft een blik in de campagnekeuken en staat stil bij:
- Wat voor soorten campagnes bestaan er?
- Wanneer kies je voor grootschalige inzet en wanneer blijft het een kleinere campagne?
- Hoe kom je tot een goede campagnestrategie?
- Welke vormen van onderzoek worden er ingezet om overheidscampagnes te optimaliseren?
- Waar loopt hij als campagnemanager tegenaan?
- Hoe spelen bewindspersonen, beleid of stakeholders een rol en waar kunnen de belangen wringen?
✅ Inclusieve communicatie | Marit Groeneveld
Als Rijksoverheid zijn we er voor iedereen… Maar is dat in de communicatiepraktijk ook echt zo? Vaak richten we ons in de communicatie op de zelfredzame Nederlander, maar hebben daardoor onbedoeld minder oog voor de mensen die de overheid juist het hardst nodig hebben. We bereiken niet altijd iedereen omdat er onvoldoende oog is voor de begrijpelijkheid, toegankelijkheid en herkenbaarheid van overheidscommunicatie. Wat dat met mensen doet? Daarover gaan we in gesprek met Marit Groeneveld tijdens een interactieve presentatie. Ook bespreken we de stappen die de Rijksoverheid kan en moet zetten om van ‘overheidscommunicatie voor iedereen’ de norm te maken. Welke dilemma’s kom jij tegen in je eigen praktijk bij het inclusiever maken van je communicatie?
✅ Aan de slag met je eigen praktijk en vraagstukken van het ministerie van VWS | Borre Benjamins
Toets je eigen campagne-aanpak aan die van collega’s. Hoe effectief en inclusief is jouw eigen praktijk? Waar loop je tegenaan? Waar liggen kansen?
Onder leiding van Borre Benjamins ga je in gesprek, leer je van elkaars ervaringen en leg je dilemma’s op tafel. Deelnemers worden expliciet uitgenodigd om mee te denken met het ministerie van VWS. Met elkaar weten we meer en komen we verder!
Klaar om je blik te verbreden en nieuwe perspectieven te ontdekken? Meld je nu aan en laat je inspireren.
Praktische informatie
Datum: woensdag 5 november van 13.00 uur tot 17.00 uur.
Locatie: ministerie van VWS, Den Haag.
We zijn te gast bij het ministerie van VWS. Deelname aan deze Club Hilst sessie is voor oud-deelnemers kosteloos. Houd er rekening mee dat het ministerie vanwege de veiligheidsregels alleen toegang verleent op vertoon van een geldig legitimatiebewijs. Zonder legitimatie kunnen we je helaas geen toegang verlenen tot de Club Hilst-sessie.
Deze Club Hilst-sessie zit helaas vol. Inschrijven is niet meer mogelijk.