Woensdag 16 april, hoofdkantoor Coöperatie VGZ, Arnhem
Helaas je kunt je niet meer inschrijven voor deze Club Hilst-kennissessie bij VGZ.
Wil je als eerste op de hoogte zijn van de volgende Club Hilst-kennissessie in het najaar van 2025? Schrijf je dan hier in voor de Club Hilst-nieuwsbrief!
Moedig bouwen aan verrassende allianties in een complex speelveld
De buitenwereld naar binnen halen is niet langer genoeg. Grote maatschappelijke opgaven vragen om samenwerking met deze buitenwereld. Als communicatieprofessional speel jij hierin een cruciale rol.
Klassiek stakeholdermanagement draait om het in kaart brengen en analyseren van relaties en belangen met de eigen organisatie als middelpunt. Maar wat als we de opgave centraal stellen? Dan ontstaan verrassende allianties, een nieuw perspectief en kom je uit bij stakeholdermanagement ‘next level ’!
Denken in netwerken en co-creëren vraagt creativiteit, lef en doorzettingsvermogen. Het is een uitdagend en soms chaotisch proces, maar essentieel voor langetermijnsucces. Alleen ga je sneller, samen kom je verder.
In deze Club Hilstsessie krijg je een exclusieve kijk in de keuken van Coöperatie VGZ. Hoe ontwikkelden zij het manifest ‘Gezonder Nederland’ samen met ondernemers, zorgverleners, onderwijs, wetenschap en overheid?
Vakgenoten Celine van de Haterd en Angeline van Doveren delen hun ervaringen:
💡 Hoe creëer je draagvlak binnen je organisatie om allianties te bouwen?
💡 Hoe verander je een mindset en overwin je weerstand?
💡 Hoe bouw je vertrouwen op in netwerken die soms sceptisch zijn over jouw intenties?
Aansluitend onderzoeken we samen met Van der Hilst-docent Femke van Es het effect van een nieuwe kijk op stakeholdermanagement en op de corporate communicatiestrategie.
Mis het niet! Meld je aan en ontdek hoe jij stakeholdermanagement naar een hoger niveau tilt.
Voor wie?
Als (oud-)deelnemer van Van der Hilst nodigen we je graag uit voor onze Club Hilst kennissessies. We bieden je een kijkje in de professionele keuken van je vakgenoten bij Coöperatie VGZ. Ontdek hoe zij bouwen aan allianties en leer van hun ervaringen. Inspiratie gegarandeerd.
Wat kun je verwachten?
✅ Inzichten uit de praktijk
Celine van de Haterd neemt ons mee in de communicatiewereld van Coöperatie VGZ. Wat is haar rol als communicatieprofessional binnen een complex speelveld? Hoe beweegt ze zich binnen dat krachtenveld en pakt ze haar rol? En hoe verbindt ze ambities en co-creatie met de strategie en cultuur van Coöperatie VGZ?
Ook neemt Celine ons mee in het bouwen van coalities. Hoe houd je vol, zelfs als resultaten op zich laten wachten? Welke obstakels kom je tegen bij het vormen van allianties?
✅ Lessen uit een bijzondere alliantie
Angeline van Doveren, deelt haar ervaringen met het bouwen van een verrassende alliantie vanuit haar expertise als Socratisch filosoof en ethicus. Zij organiseerde diverse moreel beraden en ethische cafés, waarin stakeholders met elkaar in gesprek werden gebracht. Hoe kun je bruggen slaan tussen diverse invalshoeken en perspectieven? Hoe zet je zo’n gesprek op? En welke obstakels kom je daarbij tegen?
✅ Een nieuwe kijk op corporate communicatiestrategie
Een vernieuwend perspectief op stakeholdermanagement vraagt ook om een herbezinning op de corporate communicatiestrategie. Femke van Es, Van der Hilst-docent en manager Maatschappij & Omgeving bij de Efteling, gaat in op opgavegericht werken en hoe je stakeholdermanagement structureel inbedt in je communicatiestrategie. En de gewetensvraag: past de visie van je organisatie hier nog wel bij?
✅ Leren van elkaar
Ga in gesprek met Celine van de Haterd, Femke van Es, Angeline van Doveren, Folkert Reith en andere oud-deelnemers over deze professionele uitdagingen. Deel je ervaringen, toets je ideeën en scherp je professionele houding aan.
Klaar om je blik te verbreden en nieuwe perspectieven te ontdekken? Meld je nu aan en laat je inspireren.
Praktische informatie
Datum: woensdag 16 april van 13.00 uur tot 17.00 uur.
Locatie: Arnhem, Hoofdkantoor VGZ.
Kosten: een bijdrage van €45,- per persoon.
Bekijk hier het programma.