Programma
Deze masterclass bestaat uit 5 bijeenkomsten (8 dagdelen) met wisselende docenten.
Bijeenkomst 1 (ochtend/1 dagdeel):
Kick-off|Kennismaken|Trends in digitale communicatie| Digital Insights
Tijdens deze kick-off van een halve dag krijg je in vogelvlucht een algemeen beeld over de ontwikkelingen en trends op het vlak van digitale communicatie. Vakexpert Ment Kuiper gaat in op hoe je zelf digitale onderdelen in jouw communicatiestrategie verwerkt. In de vorm van de checklist digitale communicatie krijg je handvatten die de basis vormen voor toepassing in jouw praktijk. En uiteraard leer je elkaar in deze eerste sessie beter kennen.
Docent: Ment Kuiper (SchaalX)
Bijeenkomst 2 (ochtend en middag/2 dagdelen):
Online media | effectieve content
Bij een crossmedia-communicatiestrategie is één van de succesfactoren het inzicht over de media en dan specifiek de toepassingen hiervan. Je zet namelijk alleen die media in waar je van weet hoe ze werken en welk effecten ze teweegbrengen. Op hoofdlijnen bespreken we tijdens deze bijeenkomst de belangrijkste digitale media. Denk bijvoorbeeld aan SEO/SEA, affiliates, online video en mobiele communicatie.
Veel van onze inspanningen zijn erop gericht om het gedrag van mensen te beïnvloeden. Het raken van mensen met informatie is een vak op zich. Hoe richt je jouw content zo in dat het resultaat, het effect, het grootst is?
Docent Jorn Moraal (Brandwebbing)
Bijeenkomst 3 (ochtend en middag/2 dagdelen):
Social media | contentplanning
Social media zijn niet meer weg te denken uit jouw communicatiestrategie. Deze sessie geeft je na afloop concrete handvatten die je kunt gebruiken in jouw communicatiestrategie. Denk aan de rol en mogelijkheden van social media en hoe je deze het beste op elkaar afstemt in jouw contentplanning.
Docent: Antal de Waij (Engagement Media)
Bijeenkomst 4 (ochtend en middag/2 dagdelen):
Hybride Interne communicatie
Mede door het thuiswerken van de afgelopen periode, is de digitale interne communicatie veel meer een hybride vorm geworden. De learnings hieruit zijn voor zowel interne als externe communicatie goed bruikbaar. Denk aan digitalisering van interne communicatie, hybride communiceren en de voorwaarden en handvatten voor hybride communicatie.
Deze sessie geeft je na afloop de inzichten in deze digitale vorm van samenwerken.
Docent: Peter Haan (Evolve)
Bijeenkomst 5 (ochtend/1 dagdeel):
Slotsessie|in jouw praktijk
Deze laatste sessie van een halve dag staat in het teken van het vertalen naar jouw eigen werkpraktijk van de inzichten die je hebt opgedaan in de 3 lesbijeenkomsten. Onder leiding van vak-expert Ment Kuiper bespreken jullie welke concrete toepassing van digitale communicatie passend zijn in jouw strategie.
Docent: Ment Kuiper (SchaalX)
Direct inschrijven