Programma
Deze masterclass bestaat uit 3 bijeenkomsten met wisselende docenten.
Bijeenkomst 1: Trends | Trendmatrix | Crossmediale communicatiestrategie en -aanpak | checklist | social media
De digitalisering heeft impact op ons leven, dat van onze stakeholders en op de maatschappij. In deze bijeenkomst krijg je in vogelvlucht een goed beeld over de ontwikkelingen en trends op het vlak van digitale communicatie. We gaan in op het ontwikkelen van een digitale strategie, wat betekent dat en hoe pak je dat aan?
Met een communicatiestrategie wil je bepaalde communicatiedoelen realiseren. Bij het ontwikkelen van een onlinestrategie kunnen we niet om (social) media heen. De rol van social media pakken we hierin zeker mee.
Na afloop ken je de belangrijkste trends op hoofdlijnen en weet je die te vertalen naar strategische keuzes voor jouw communicatiestrategie. Je hebt handvatten gekregen in de vorm van een checklist digitale communicatie die de basis vormt voor toepassing in jouw praktijk.
Docent: Ment Kuiper (SchaalX).
Bijeenkomst 2: Analytics | meten is weten | data | toepassen inzichten uit data
Het grote voordeel van het inzetten van digitale media is dat de resultaten zichtbaar zijn. Maar hoe doe je dat dan? We gaan aan de slag met het opzetten van een (Google Analytics) dashboard tot en met het interpreteren van de resultaten.
Een ander aspect van digitale media is dat er veel data beschikbaar komen. Hoe interpreteer je die en hoe ondersteunen die data jouw strategie.
Deze sessie geeft de basis van de herkomst en het gebruik van data. Zeer relevant voor impactvolle communicatie!
Na afloop kun je data en cijfers (beter) interpreteren en ben je in staat te adviseren over welke communicatie-interventies het meest impactvol zijn.
Docent: Jandaan Vos (Orangevalley)
Bijeenkomst 3: Digitale toegankelijkheid | wettelijke kaders
Hoe zorg je er als communicatieprofessional voor dat (digitale) informatie toegankelijk is voor iedereen in de maatschappij? Hoe zorg je ervoor dat mensen die de taal niet optimaal beheersen of mensen met een beperking toegang houden en krijgen tot (noodzakelijke) informatie en transacties? In deze bijeenkomst staan wij stil bij digitale toegankelijkheid, bij wettelijke kaders en verplichtingen. Maar ook, hoe zorg je voor toegankelijke content?
Na deze sessie ben je in staat om met technische en digitale experts te sparren over de verwerking van jouw communicatie naar de verschillende technieken, voor verschillende publieksgroepen.
Docent: Iacobien Riezebosch (Firmground).
Direct inschrijven