Programma
We zijn achter de schermen volop bezig met een vernieuwd programma en opzet voor onze training Digitale Communicatie. De invloed van AI, veranderend mediagebruik en nieuwe manieren van online interactie maken dat het tijd is voor een frisse blik.
Hoe blijf je als communicatieprofessional scherp, relevant en stevig in je rol? Daar ligt de focus.
Heb je ideeën of leerwensen op het gebied van digitale communicatie? Laat het ons weten. Jouw input helpt ons om een programma te maken dat echt aansluit bij de praktijk.
Deze training biedt je in korte tijd een flinke portie kennis en een inspiratieboost. We rekenen op je enthousiasme en gemotiveerde inzet. We verwachten dat je voorafgaand aan de online bijeenkomst en voorafgaand aan de lesbijeenkomst wat voorbereiding doet. Dat kost je maximaal 8 uur totaal.
Voorbereiding
- Als voorbereiding op deze training vragen we je om je vooraf goed te informeren. Je krijgt van ons daarvoor een kijk- en luisterlijst.
- Voorafgaand aan de lesbijeenkomst op locatie krijg je van ons een praktische kernopdracht die gerelateerd is aan jouw eigen werkpraktijk. Jouw eigen praktijkcase staat centraal.
2 BijeenkomstenDe training start met een online bijeenkomst (kick-off) van 2 uur. Trainer Ment Kuiper neemt je mee in de trends en ontwikkelingen in het marketing- en communicatievak en bespreekt waarom data en AI belangrijk is in jouw werkpraktijk van alle dag. Je leert dan ook je medecursisten kennen.
Daarna volgt 1 lesbijeenkomst op locatie waar trainer Ment Kuiper je afwisselend meeneemt in verschillende theorieën én de toepassing in de praktijk. Ook bespreekt hij met jou wat jij kan met data en hoe je als communicatieprofessional jouw digitale strategie hiermee verrijkt. Jouw eigen praktijk en vragen komen uitgebreid aan bod in deze interactieve trainingsdag.
Online kickoff (via teams)Onderwerpen:
• Introductie & kennismaken
• Trends & ontwikkelingen in het vak (data, AI, crosscommunicatie)
• Toelichten ‘huiswerk’ opdracht.
Lesbijeenkomst (live op locatie)09.00u-16.30u
Onderwerpen:
• Terugblik op kick-off: wat heeft het jou gebracht?
• Impact van AI op communicatie en jouw praktijk
• Crosscommunicatie, wat is dat en hoe pas je het toe (online & offline)
• Waarom jij wel met data aan de slag wil
• Meten van effect
• Content & storytelling
• Denken vanuit de klant of doelgroep (persona, journeys)
De opgedane inzichten en kennis pas je gedurende de dag meteen toe in je eigen case.
Iets voor jou?Deze training is voor alle nieuwsgierige communicatieprofessionals die nu echt die eerste stappen willen zetten met data en AI. Je werkervaring is voor deze training minder van belang je bevindt je in een gemixte groep van communicatieprofessionals die net als jij digitale elementen en middelen willen leren toepassen in hun organisatie. Je leest, luistert en kijkt er al (veel) over en je wilt nu zelf concrete handvatten krijgen hoe je jouw communicatiewerk verrijkt met digitale elementen, data en AI-tools zelf leert toepassen.
Direct inschrijven