Workshop AI in jouw communicatiepraktijk
Donderdag 30 november Soest
Inschrijven voor deze workshop kan niet meer. Interesse in toekomstige workshops? stuur een e-mail naar info@hilst.nl
Gebruik van technologie is ook in ons vak niet meer weg te denken. We gebruiken data voor het analyseren van online gedrag en proberen inzicht uit data te gebruiken om onze communicatiemiddelen effectiever te maken. Met de komst van AI lijkt ons werk nòg makkelijker te worden. Maar waar te beginnen? In deze interactieve workshop nemen Ment Kuiper en Thijs Pepping je mee in wat AI voor onze communicatiepraktijk kan betekenen. De slimme en mooie dingen die je met AI-tools kan doen, maar ook de andere kant van dit verhaal: de ethische dilemma’s en de gevolgen van dit echt nep tijdperk.
Thijs Pepping is co-auteur van het boek 'Echt nep' daarin draait het om de vraag: Hoe houden we grip op de werkelijkheid als het neppe steeds vaker boven het echte wordt gekozen?
De onderwerpen die aan bod komen:
✅ Trends en toepassing van AI en data
✅ Demonstratie van actuele AI-tools
✅ Inzicht in de ethische dilemma's bij gebruik van AI
Praktisch: datum donderdag 30 november
13.30 uur: Inloop
14.00 uur: Start, welkom door Lisette Kaptein
14.05 uur: Spreker Ment Kuiper:
Trends en ontwikkelingen AI en data in de communicatiepraktijk
14.45 uur: Workshop Thijs Pepping
Hoe kun je Generatieve AI toepassen?
16.15 uur: Borrel & Bite
17.00 uur: Einde
Investering
€ 95,- per persoon.
Locatie
Centraal in Nederland: StayOkay Soest. Deze locatie is goed bereikbaar met het OV en heeft voldoende parkeerplaatsen en ook een aantal laadpalen.
Over samenwerkingspartner SchaalX
Deze workshop organiseren we in samenwerking met Ment Kuiper van SchaalX.
SchaalX is jouw bureau voor de beste gekwalificeerde professionals in marketing, communicatie en digital.
Van junior tot en met eXecutive niveau.
Bij SchaalX hebben ze als doel; de markt versterken met de best opgeleide werkgelukkige professionals, voor de functies van morgen.
Meer weten? Bezoek de website van SchaalX
Ment Kuiper en Thijs Pepping zijn vakexperts op de gebieden trends, AI en toepassing van AI-tools. Thijs is co-auteur van het boek Echt Nep, over de mogelijkheden en risico’s van desinformatie en AI.
Naast het delen van hun kennis laten zij je vooral zien en ervaren wat de impact van AI is. Zowel de kansen als ook de ethische dilemma’s
Na afloop ga je gegarandeerd met nieuwe inzichten, inspiratie en kennis naar huis die je in jouw praktijk direct kunt toepassen.
Van der Hilst is als competentieontwikkelaar top-of-mind bij communicatieprofessionals. Mededeelnemers komen net als jij uit het communicatievak of hebben daar belangstelling voor.
Een groep gedreven vakgenoten waarmee je kennis maakt of die je misschien al kent uit een eerdere training of opleiding. Je wisselt ervaringen uit tijdens de sessie en afsluitende Borrel & Bite. Het is altijd gezellig en leerzaam met een groep ‘Hilsters’ bij elkaar!
Ment Kuiper, Programmamanager SchaalX én trendwatcher in digital marketing & communicatie.
Jaarlijks schrijft hij het digitale trend rapport in marketing en communincatie én werkt al meer dan 30 jaar in (digitale) marketing en in diverse communicatierollen. Ment is spreker, trainer én programmamanager bij SchaalX. Hij is verantwoordelijk voor de ontwikkeling & opleiding van jonge marketing- en communicatieprofessionals bij SchaalX én verantwoordelijk voor het Young Digital Programma én Medior Programma van SchaalX.
Hij is mentor en docent in o.a. de Van der Hilst Masterclass Digitale Communicatie.
Is co-auteur van het boek Echt nep: spelen met de realiteit in tijden van AI, deepfakes en de metaverse.
Thijs is Trend Analist in het domein van nieuwe technologie. In zijn werk bevraagt en analyseert hij de impact van nieuwe technologieën op het individu, op organisaties en op de samenleving. Hoe geven mensen betekenis en zingeving aan hun leven en hoe kunnen we de technologie-ontwikkelingen zo vormgeven dat we humane organisaties en samenlevingen creëren?
Sinds 2016 doet hij onderzoek bij het Verkenningsinstituut Nieuwe Technologie (VINT) van Sogeti.
Lisette Kaptein is ontwikkelmanager bij Van der Hilst Communicatie. Ze is die nieuwsgierige communicatieprofessional die bovenop de trends en ontwikkelingen zit in het communicatievak en daardoor de goede vragen stelt aan deelnemers en sprekers.
Bij Van der Hilst kom je haar tegen als docent en mentor. Daarnaast ontwerpt en begeleidt ze team (ontwikkel)dagen en online bijeenkomsten. Bij deze workshop is zij presentator.
Lisette is lid van het Logeion Trend team en werkte eerder o.a. als senior & strategisch adviseur bij verschillende bedrijven en overheidsorganisaties.