Aandacht voor je CV

Home / Blog / Aandacht voor je CV

 

Aandacht voor je CV

Het is zover! Je bent toe aan een nieuwe uitdaging in het communicatievak. En nu viel je oog ook nog op een droomvacature. Snel aan de slag met een creatieve brief of vlog om op te vallen. Maar dat oude CV kun je echt niet meer meesturen... Nadia Nieuwenhuijs zag bij haar vorige werkgever, Bureau voor Overheidscommunicatie, heel veel CV’s voorbij komen en weet ook precies waar opdrachtgevers op letten bij het beoordelen van CV’s. Hierbij een paar handige tips zodat jouw CV weer up-to-date is!

✅CV: kies voor rust en overzicht. Bedenk dat de lezer vaak veel CV’s onder ogen krijgt en binnen een aantal seconden een CV scant. De leesbaarheid is dus echt van groot belang. Als er ‘gezocht’ moet worden waar een bepaalde ervaring is op gedaan dan verkleint dit de kans om op de juiste ‘stapel’ terecht te komen;

✅Vormgeving: ga niet voor een schreeuwerig drukke opmaak. Geef je CV makkelijk een moderne uitstraling door gebruik te maken van gratis apps zoals Canva.

✅Voor iedere vacature maak je een CV op maat. Klinkt als veel werk maar in praktijk houdt het in dat je als het ware je CV toeschrijft naar de vacature (relevante ervaring benoem je, minder relevante ervaring laat je weg of beschrijf je beknopt);

✅Gebruik in je CV (voor zo ver mogelijk en uiteraard op waarheid berust) dezelfde terminologie als in de vacature. Zo herkent de lezer direct bepaalde functies of werkzaamheden;

✅Motivatietekst: probeer je in te leven in de functie. Geef aan waarom je enthousiast wordt van deze functie bij deze werkgever en wat je meebrengt om de functie met succes in te vullen. Ook laat je zien dat je voldoet aan de gestelde eisen en wensen van je mogelijk nieuwe werkgever. Valkuil is vaak dat je je motivatie schrijft als een opsomming van wat je aan ervaring hebt. Maar daar is het CV voor;

✅Het klinkt heel logisch… Maar let op spelfouten! Laat iemand anders nog eens tegenlezen voordat je jouw CV / motivatie verstuurd.

Aandacht voor je CV

Het is zover! Je bent toe aan een nieuwe uitdaging in het communicatievak. En nu viel je oog ook nog op een droomvacature. Snel aan de slag met een creatieve brief of vlog om op te vallen. Maar dat oude CV kun je echt niet meer meesturen... Nadia Nieuwenhuijs zag bij haar vorige werkgever, Bureau voor Overheidscommunicatie, heel veel CV’s voorbij komen en weet ook precies waar opdrachtgevers op letten bij het beoordelen van CV’s. Hierbij een paar handige tips zodat jouw CV weer up-to-date is!

✅CV: kies voor rust en overzicht. Bedenk dat de lezer vaak veel CV’s onder ogen krijgt en binnen een aantal seconden een CV scant. De leesbaarheid is dus echt van groot belang. Als er ‘gezocht’ moet worden waar een bepaalde ervaring is op gedaan dan verkleint dit de kans om op de juiste ‘stapel’ terecht te komen;

✅Vormgeving: ga niet voor een schreeuwerig drukke opmaak. Geef je CV makkelijk een moderne uitstraling door gebruik te maken van gratis apps zoals Canva.

✅Voor iedere vacature maak je een CV op maat. Klinkt als veel werk maar in praktijk houdt het in dat je als het ware je CV toeschrijft naar de vacature (relevante ervaring benoem je, minder relevante ervaring laat je weg of beschrijf je beknopt);

✅Gebruik in je CV (voor zo ver mogelijk en uiteraard op waarheid berust) dezelfde terminologie als in de vacature. Zo herkent de lezer direct bepaalde functies of werkzaamheden;

✅Motivatietekst: probeer je in te leven in de functie. Geef aan waarom je enthousiast wordt van deze functie bij deze werkgever en wat je meebrengt om de functie met succes in te vullen. Ook laat je zien dat je voldoet aan de gestelde eisen en wensen van je mogelijk nieuwe werkgever. Valkuil is vaak dat je je motivatie schrijft als een opsomming van wat je aan ervaring hebt. Maar daar is het CV voor;

✅Het klinkt heel logisch… Maar let op spelfouten! Laat iemand anders nog eens tegenlezen voordat je jouw CV / motivatie verstuurd.