Skip to content

Praktische informatie

De tweedaagse training Actief en effectief in mediacontacten bestaat uit een theorie- en praktijkdag.

 

Startdatum Trainers Locatie Opmerkingen
Datum: 15 mei 2024 Trainer: Youssef Eddini Locatie: Utrecht Opmerking: 29 mei (dag 2) Vol
Datum: 20 november 2024 Trainer: Youssef Eddini Locatie: Utrecht Opmerking: 4 december (dag 2) Direct inschrijven
Deelnemers 8
Lesdagen 2 bijeenkomsten
Tijden 09.00 uur - 17.00 uur
Studieduur 2 dagen
Studiebelasting n.v.t.
Kosten € 2.055,- *
* Onze trainingen en opleidingen zijn vrijgesteld van btw.

Programma

Theorie én praktijk
Een mediatraining volgen is professioneel, zinvol en inspirerend. Deze tweedaagse training bestaat uit een theorie- en een praktijkdag. De eerste dag bespreken we hoe de media in Nederland werken en hoe je nieuws maakt. Aan de hand van voorbeelden gaan we na wat we van de persvoorlichter/woordvoerder van dienst kunnen leren. De tweede dag oefen je veel. Je geeft diverse interviews over casuïstiek uit je eigen praktijk. Een cameraman/vrouw legt je optreden vast. Je krijgt intensief feedback op inhoud en performance. Omdat de groep klein is, is er veel persoonlijke aandacht voor alle deelnemers.

Dag 1
Na afloop kun je…
… je inleven in de werkwijze van journalisten en denken vanuit de journalistieke principes
… redactionele afwegingen voor nieuwswaarde begrijpen
… zelf nieuws maken
… een stappenplan voor woordvoering ontwikkelen
… de gouden regels van mediacontacten in acht nemen
… interviewtechnieken herkennen
… actief mediacontacten aanknopen

Dag 2
Na afloop kun je…
… kernboodschappen formuleren en mediavragen voorbereiden
… voor de camera duidelijk en overtuigend je boodschap overbrengen
… kritische (lastige) vragen van journalisten pareren
… adequaat inspelen op verschillende interviewtechnieken
… rustig blijven in stressvolle situaties waarin je de pers te woord staat
… de regie pakken in interviews en met de juiste toon en uitstraling jouw verhaal vertellen, vooral ook door jezelf te blijven
… jouw management of directie strategisch adviseren/coachen over mediacontacten
… een professionele positie innemen in mediacontacten

Direct inschrijven

Resultaat

  • Je vergoot je zelfvertrouwen in het contact met de media.
  • Je voelt je sterker voor een tv-camera en in een vraaggesprek met een kritische journalist.
  • Je bent in staat een krachtig inhoudelijk statement te maken.
  • Je hebt een strategisch media-advies voor jouw directie of management geformuleerd.
  • Je speelt een actieve, effectieve rol bij alles wat met publiciteit en media-aandacht te maken heeft.

Na deze training ontvang je een Van der Hilst Certificaat van Deelname.

Direct inschrijven

Typisch Van der Hilst

  • Je volgt deze training in een Van der Hilst groep. Dat betekent dat je omringd bent door communicatieprofs die állemaal actief en effectief met de media willen omgaan. Hoe doen zij het? Hoe staan ze de journalist te woord? Leerzaam!
  • Youssef Eddini is je trainer. Hij is mede-eigenaar van Van Luyken en de trainingsstudio en is een pur sang verbinder. Hij is resultaatgericht, iemand die uitdaagt, kritiek verwelkomt en anderen aanzet tot denken en handelen. Hij kan uit een rijke ervaring putten, als persvoorlichter en woordvoerder bij uiteenlopende grote bedrijven en overheidsorganisaties. En hij weet hoe hij trainees naar de beste resultaten coacht.
  • Persoonlijke begeleiding zit in het DNA van Van der Hilst. Heb je na het volgen van de training nog een vraag? Vraag gerust om advies!

Twijfel je of deze training de juiste keuze voor je is of weet je niet zeker of je toelaatbaar bent? Dan is een gesprek met een van onze ontwikkeladviseurs een goed idee! We zijn bereikbaar voor advies en praktische vragen op telefoonnummer 033-450 50 00, via de e-mail info@hilst.nl of de chatfuntie.

Direct inschrijven

Ontwikkelaanbod

Klaar om je communicatietalenten naar een hoger niveau te tillen? Kies dan hieronder meteen uit ons aanbod!

Een greep uit ons netwerk

Schrijf je nu in