Waar de traditionele kernboodschap stopt, gaat het message house verder. Door een hoofdboodschap verder uit te diepen in ondersteunende boodschappen en door het geheel te onderbouwen met concrete bewijslast, wordt een verhaal krachtiger en relevanter. Wanneer verschillende partijen vanuit hun eigen perspectief over hetzelfde onderwerp communiceren, biedt een message gezamenlijke houvast én ruimte voor eigen inkleuring.
Wat ga je leren
Na de training:
• Weet je precies wat een message house is;
• Heb je geoefend met het bouwen, toepassen en actueel houden van een message house en heb je de valkuilen en dilemma’s ervaren die daarbij komen kijken;
• Heb je gereflecteerd op uiteenlopende voorbeelden van message houses van andere organisaties.
Hoe ga je leren?
Je kunt de training Bouwen van een message house in twee vormen volgen:
- Klassikaal: Leervorm waarbij je thuis materialen bestudeert, individuele opdrachten voorbereidt en deelneemt aan het groepsleren tijdens een fysieke bijeenkomst van één hele dag.
- Online: Leervorm waarbij je thuis materialen bestudeert, individuele opdrachten voorbereidt en deelneemt aan een online-groepsbijeenkomst in een virtueel klaslokaal. Tijdens deze online trainingsbijeenkomst wisselt de trainer theorie af met interactieve werkvormen en (groeps)opdrachten.
Maak gebruik van de factsheet Bouwen van een message house voor meer informatie.