Je wilt graag een opleiding volgen...Maar je hebt nog geen opleidingsbudget... En erom vragen bij je leidinggevende is best spannend. Met deze 6 argumenten heb je dat opleidingsbudget vast zo binnen!
1. Een opleiding biedt toegevoegde waarde voor de organisatie
Vraag jezelf, voordat je het gesprek voert, af wat draagt je opleiding bij aan de organisatiedoelstellingen? Hoe sluit de opleiding aan bij de visie van de organisatie? Welke kennis en ervaring kun je toepassen in je baan? Je maakt dan inzichtelijk en concreet wat de opleiding oplevert voor de organisatie waarin je werkzaam bent.
2. De vaardigheden die je opdoet helpen je jouw functie beter uit te voeren
Welke vaardigheden en competenties staan er in jouw huidige functieomschrijving? Leg de link tussen je werkzaamheden, je competenties en de ontwikkelpunten in jouw kennis. Gebruik dat als argument om te investeren in de kennis die je graag wilt opdoen.
3. Een case uit jouw werk kun je tijdens een praktijkgerichte opleiding inbrengen
In onze praktijkgerichte beroepsopleidingen is er ruimte om tijdens de lessen met vakgenoten en de docent voorbeelden uit de werkpraktijk te bespreken. Hierdoor neem je de opgedane kennis direct meenemen in je dagelijkse praktijk. Je werkgever hoeft dus niet bang te zijn dat je door de studie minder tijd aan je werk kunt besteden. Win-win dus!
4. Je toont aan dat je ambities hebt
Door het volgen van een opleiding ziet een werkgever dat je investeert in je toekomst doordat je jezelf blijft ontwikkelen.
5. Werknemers die blijven ontwikkelen zijn loyaal
Mensen willen vooruit in het leven, ze willen groeien. Werkgevers die hun medewerkers mogelijkheden bieden om hun kennisniveau op peil te houden, kunnen vaker rekenen op loyaliteit van hun werknemers. Kennis vergaren werkt immers motiverend.
6. Kennis is macht, maar kennis delen is kracht
Door jezelf te ontwikkelen, breng je weer nieuwe kennis in jouw organisatie. De vakkennis die je opdoet, kun je breed delen en daar profiteert de gehele organisatie van.
Auteur: Inge van Tol
Opleidingsbudget binnen? Dan helpen wij je uiteraard graag een keuze maken 😀Bekijk onze communicatieopleidingen hier.
Inge van Tol
Marketingcommunicatieprofessional met een flinke dosis enthousiasme en nieuwsgierigheid; zo zou ik mezelf omschrijven. Ik word blij van positieve mensen, dat ben ik namelijk zelf ook. Doe niets liever dan me verplaatsen in de ander of dat nu een bedrijf of een persoon is. Zodat ik vervolgens aan de slag kan met het schrijven van creatieve teksten, het ontwikkelen van een (online)strategie, het uitdenken van een campagne, het organiseren van een webinar of het maken van content voor social media.