Inge van Tol
Jan 27, 2020

Je wilt graag een opleiding volgen...Maar je hebt nog geen opleidingsbudget... En erom vragen bij je leidinggevende is best spannend. Met deze 6 argumenten heb je dat opleidingsbudget vast zo binnen!

1. Een opleiding biedt toegevoegde waarde voor de organisatie

Vraag jezelf, voordat je het gesprek voert, af wat draagt je opleiding bij aan de organisatiedoelstellingen? Hoe sluit de opleiding aan bij de visie van de organisatie? Welke kennis en ervaring kun je toepassen in je baan? Je maakt dan inzichtelijk en concreet wat de opleiding oplevert voor de organisatie waarin je werkzaam bent.

2. De vaardigheden die je opdoet helpen je jouw functie beter uit te voeren

Welke vaardigheden en competenties staan er in jouw huidige functieomschrijving? Leg de link tussen je werkzaamheden, je competenties en de ontwikkelpunten in jouw kennis. Gebruik dat als argument om te investeren in de kennis die je graag wilt opdoen.

3. Een case uit jouw werk kun je tijdens een praktijkgerichte opleiding inbrengen

In onze praktijkgerichte beroepsopleidingen is er ruimte om tijdens de lessen met vakgenoten en de docent voorbeelden uit de werkpraktijk te bespreken. Hierdoor neem je de opgedane kennis direct meenemen in je dagelijkse praktijk. Je werkgever hoeft dus niet bang te zijn dat je door de studie minder tijd aan je werk kunt besteden. Win-win dus!

4. Je toont aan dat je ambities hebt

Door het volgen van een opleiding ziet een werkgever dat je investeert in je toekomst doordat je jezelf blijft ontwikkelen.

5. Werknemers die blijven ontwikkelen zijn loyaal

Mensen willen vooruit in het leven, ze willen groeien. Werkgevers die hun medewerkers mogelijkheden bieden om hun kennisniveau op peil te houden, kunnen vaker rekenen op loyaliteit van hun werknemers. Kennis vergaren werkt immers motiverend.

6. Kennis is macht, maar kennis delen is kracht

Door jezelf te ontwikkelen, breng je weer nieuwe kennis in jouw organisatie. De vakkennis die je opdoet, kun je breed delen en daar profiteert de gehele organisatie van.

Auteur: Inge van Tol

Opleidingsbudget binnen? Dan helpen wij je uiteraard graag een keuze maken 😀Bekijk onze communicatieopleidingen hier.

Inge van Tol

Marketingcommunicatieprofessional met een flinke dosis enthousiasme en nieuwsgierigheid; zo zou ik mezelf omschrijven. Ik word blij van positieve mensen, dat ben ik namelijk zelf ook. Doe niets liever dan me verplaatsen in de ander of dat nu een bedrijf of een persoon is. Zodat ik vervolgens aan de slag kan met het schrijven van creatieve teksten, het ontwikkelen van een (online)strategie, het uitdenken van een campagne, het organiseren van een webinar of het maken van content voor social media.

Inspirende nieuws & blogposts

Contentcreatie als spel

Feb 15, 2024
Ben jij ook een trouwe Van der Hilst-podcast luisteraar? Dan ben je vast helemaal gewend aan de stem van interviewer Patrick Regan. Opgelet: in deze..
Lees verder

Verandercommunicatie praktische tips die je kunt toepassen in jouw werkomgeving

Feb 13, 2024
Veranderingen zijn aan de orde van de dag, of ze nu groot of klein zijn, of ze nu van binnenuit of van buitenaf komen. Heb je te maken met een..
Lees verder

Verandercommunicatie in de praktijk bij gemeente Den Haag

Jan 15, 2024
‘Inspirerend praktijkverhaal. Borre Benjamins en Leonie Otto waren beiden als strategisch communicatieadviseur betrokken bij een verandertraject bij..
Lees verder

Communicatiever worden als professional, als team of als organisatie?

Neem dan gerust contact met ons op. Leuk zelfs! Nadia, Barbara, Danet en Camila beantwoorden graag jouw vragen of brengen je in contact met een collega die je verder kan helpen. Gebruik het contactformulier, mail ons op info@hilst.nl of bel 033-450 5000