Je wilt graag een opleiding volgen...Maar je hebt nog geen opleidingsbudget... En erom vragen bij je leidinggevende is best spannend. Met deze 6 argumenten heb je dat opleidingsbudget vast zo binnen!
1. Een opleiding of training biedt toegevoegde waarde voor de organisatie
Bereid je goed voor en vraag jezelf af: hoe draagt de opleiding bij aan de organisatiedoelen? Hoe sluit de opleiding aan bij de visie van de organisatie? Kun je de opgedane kennis direct toepassen? Met een concreet verhaal laat je zien hoe de opleiding de organisatie ten goede komt.
2. De vaardigheden die je opdoet helpen je jouw functie beter uit te voeren
Analyseer je functieomschrijving en leg de link tussen je huidige taken en de nieuwe vaardigheden die je wilt leren. Toon aan hoe de opleiding je helpt om nóg beter te presteren in je werk.
3. Een case uit jouw werk kun je tijdens een praktijkgerichte opleiding inbrengen
Veel van onze trainingen en opleidingen bieden de mogelijkheid om werkgerelateerde vraagstukken mee te nemen. Tijdens de lessen kun je met vakgenoten en de docent voorbeelden uit de werkpraktijk te bespreken. Hierdoor neem je de opgedane kennis direct meenemen in je dagelijkse praktijk. Je werkgever hoeft dus niet bang te zijn dat je door de studie minder tijd aan je werk kunt besteden. Win-win dus!
4. Je toont aan dat je ambities hebt
Door een opleiding te volgen, laat je zien dat je gemotiveerd bent en investeert in je toekomst. Dit straalt ambitie uit en kan jouw positie binnen de organisatie versterken.
5. Werknemers die blijven ontwikkelen zijn loyaal
Onderzoek wijst uit dat medewerkers die kansen krijgen om zich te ontwikkelen, vaak loyaler zijn aan hun werkgever. Het aanbod van opleidingsmogelijkheden draagt dus bij aan medewerkersbehoud, wat gunstig is voor de organisatie.. Kennis is macht, maar kennis delen is kracht
6. Je kunt de opgedane kennis breed delen
Door jezelf te ontwikkelen, breng je weer nieuwe kennis in jouw organisatie. De vakkennis die je opdoet, kun je breed delen en daar profiteert de gehele organisatie van.
Auteur: Inge van Tol
Opleidingsbudget binnen? Dan helpen wij je uiteraard graag een keuze maken 😀Bekijk onze communicatieopleidingen hier.
Inge van Tol
Marketingcommunicatieprofessional met een flinke dosis enthousiasme en nieuwsgierigheid; zo zou ik mezelf omschrijven. Ik word blij van positieve mensen, dat ben ik namelijk zelf ook. Doe niets liever dan me verplaatsen in de ander of dat nu een bedrijf of een persoon is. Zodat ik vervolgens aan de slag kan met het schrijven van creatieve teksten, het ontwikkelen van een (online)strategie, het uitdenken van een campagne, het organiseren van een webinar of het maken van content voor social media.