Inge van Tol
Jan 27, 2020

Je wilt graag een opleiding volgen...Maar je hebt nog geen opleidingsbudget... En erom vragen bij je leidinggevende is best spannend. Met deze 6 argumenten heb je dat opleidingsbudget vast zo binnen!

1. Een opleiding biedt toegevoegde waarde voor de organisatie

Vraag jezelf, voordat je het gesprek voert, af wat draagt je opleiding bij aan de organisatiedoelstellingen? Hoe sluit de opleiding aan bij de visie van de organisatie? Welke kennis en ervaring kun je toepassen in je baan? Je maakt dan inzichtelijk en concreet wat de opleiding oplevert voor de organisatie waarin je werkzaam bent.

2. De vaardigheden die je opdoet helpen je jouw functie beter uit te voeren

Welke vaardigheden en competenties staan er in jouw huidige functieomschrijving? Leg de link tussen je werkzaamheden, je competenties en de ontwikkelpunten in jouw kennis. Gebruik dat als argument om te investeren in de kennis die je graag wilt opdoen.

3. Een case uit jouw werk kun je tijdens een praktijkgerichte opleiding inbrengen

In onze praktijkgerichte beroepsopleidingen is er ruimte om tijdens de lessen met vakgenoten en de docent voorbeelden uit de werkpraktijk te bespreken. Hierdoor neem je de opgedane kennis direct meenemen in je dagelijkse praktijk. Je werkgever hoeft dus niet bang te zijn dat je door de studie minder tijd aan je werk kunt besteden. Win-win dus!

4. Je toont aan dat je ambities hebt

Door het volgen van een opleiding ziet een werkgever dat je investeert in je toekomst doordat je jezelf blijft ontwikkelen.

5. Werknemers die blijven ontwikkelen zijn loyaal

Mensen willen vooruit in het leven, ze willen groeien. Werkgevers die hun medewerkers mogelijkheden bieden om hun kennisniveau op peil te houden, kunnen vaker rekenen op loyaliteit van hun werknemers. Kennis vergaren werkt immers motiverend.

6. Kennis is macht, maar kennis delen is kracht

Door jezelf te ontwikkelen, breng je weer nieuwe kennis in jouw organisatie. De vakkennis die je opdoet, kun je breed delen en daar profiteert de gehele organisatie van.

Auteur: Inge van Tol

Opleidingsbudget binnen? Dan helpen wij je uiteraard graag een keuze maken 😀Bekijk onze communicatieopleidingen hier.

Inge van Tol

Marketingcommunicatieprofessional met een flinke dosis enthousiasme en nieuwsgierigheid; zo zou ik mezelf omschrijven. Ik word blij van positieve mensen, dat ben ik namelijk zelf ook. Doe niets liever dan me verplaatsen in de ander of dat nu een bedrijf of een persoon is. Zodat ik vervolgens aan de slag kan met het schrijven van creatieve teksten, het ontwikkelen van een (online)strategie, het uitdenken van een campagne, het organiseren van een webinar of het maken van content voor social media.

Inspirende nieuws & blogposts

De X-factor naming en shaming als dagelijkse kost

Jul 2, 2024
Column van Vera de Witte: Social media en communicatieprofessionals - wat zijn de uitdagingen en verantwoordelijkheden? Communicatieprofessionals..
Lees verder

Met CommPas maak je als het ware een foto van jezelf als communicatieprofessional

Jul 2, 2024
Iedereen die bij Van der Hilst de opleiding communicatieprofessional, senior communicatieprofessional of executive communicatieprofessional (Van der..
Lees verder

Alsjeblieft, beginnend woordvoerder: drie gouden tips van expert Inge Meilink

Jun 6, 2024
‘Klimaatrechtvaardigheid voor iedereen!’ Hoor je dat nu goed? Vanaf je werkplek kijk je uit het raam, drie verdiepingen naar beneden. En ja hoor: bij..
Lees verder

Communicatiever worden als professional, als team of als organisatie?

Neem dan gerust contact met ons op. Leuk zelfs! Nadia, Barbara, Danet en Camila beantwoorden graag jouw vragen of brengen je in contact met een collega die je verder kan helpen. Gebruik het contactformulier, mail ons op info@hilst.nl of bel 033-450 5000