Inge van Tol
Jan 27, 2020

Je wilt graag een opleiding volgen...Maar je hebt nog geen opleidingsbudget... En erom vragen bij je leidinggevende is best spannend. Met deze 6 argumenten heb je dat opleidingsbudget vast zo binnen!

 

1. Een opleiding of training biedt toegevoegde waarde voor de organisatie

Bereid je goed voor en vraag jezelf af: hoe draagt de opleiding bij aan de organisatiedoelen? Hoe sluit de opleiding aan bij de visie van de organisatie? Kun je de opgedane kennis direct toepassen? Met een concreet verhaal laat je zien hoe de opleiding de organisatie ten goede komt.

2. De vaardigheden die je opdoet helpen je jouw functie beter uit te voeren

Analyseer je functieomschrijving en leg de link tussen je huidige taken en de nieuwe vaardigheden die je wilt leren. Toon aan hoe de opleiding je helpt om nóg beter te presteren in je werk.

3. Een case uit jouw werk kun je tijdens een praktijkgerichte opleiding inbrengen

Veel van onze trainingen en opleidingen bieden de mogelijkheid om werkgerelateerde vraagstukken mee te nemen. Tijdens de lessen kun je met vakgenoten en de docent voorbeelden uit de werkpraktijk te bespreken. Hierdoor neem je de opgedane kennis direct meenemen in je dagelijkse praktijk. Je werkgever hoeft dus niet bang te zijn dat je door de studie minder tijd aan je werk kunt besteden. Win-win dus!

4. Je toont aan dat je ambities hebt

Door een opleiding te volgen, laat je zien dat je gemotiveerd bent en investeert in je toekomst. Dit straalt ambitie uit en kan jouw positie binnen de organisatie versterken.

5. Werknemers die blijven ontwikkelen zijn loyaal

Onderzoek wijst uit dat medewerkers die kansen krijgen om zich te ontwikkelen, vaak loyaler zijn aan hun werkgever. Het aanbod van opleidingsmogelijkheden draagt dus bij aan medewerkersbehoud, wat gunstig is voor de organisatie.. Kennis is macht, maar kennis delen is kracht

6. Je kunt de opgedane kennis breed delen

Door jezelf te ontwikkelen, breng je weer nieuwe kennis in jouw organisatie. De vakkennis die je opdoet, kun je breed delen en daar profiteert de gehele organisatie van.



Auteur: Inge van Tol

Opleidingsbudget binnen? Dan helpen wij je uiteraard graag een keuze maken 😀Bekijk onze communicatieopleidingen hier.

Inge van Tol

Marketingcommunicatieprofessional met een flinke dosis enthousiasme en nieuwsgierigheid; zo zou ik mezelf omschrijven. Ik word blij van positieve mensen, dat ben ik namelijk zelf ook. Doe niets liever dan me verplaatsen in de ander of dat nu een bedrijf of een persoon is. Zodat ik vervolgens aan de slag kan met het schrijven van creatieve teksten, het ontwikkelen van een (online)strategie, het uitdenken van een campagne, het organiseren van een webinar of het maken van content voor social media.

Inspirende nieuws & blogposts

Van vragen stellen en weggaan, naar vragen stellen en blijven

Jun 3, 2025
Communicatieprofessional aan het woord: adviseur risicocommunicatie Mirjam Haven van Veiligheidsregio Twente Mirjam Haven, adviseur..
Lees verder

Creatief schrijven met AI: jij maakt het verschil

Jun 3, 2025
Schrijven met AI? AI doet het voorwerk Jij maakt het bijzonder met deze drie ideeën Wat een tijd om communicatieprofessional te zijn! Nog nooit..
Lees verder

Zo bevorder jij als communicatieadviseur diversiteit, gelijkheid en inclusie

Jun 3, 2025
In een tijd waarin diversiteit, gelijkheid en inclusie (DEI) onder druk staan, is de rol van communicatieadviseurs extra belangrijk. Jij hebt een..
Lees verder

Lees dit wél: 10 AI-valkuilen die je werk ongemerkt beïnvloeden

Jun 3, 2025
Je kent dat wel: een nieuw apparaat en de gebruiksaanwijzing begint met waarschuwingen. Dat geldt ook voor AI. Als rasoptimist zie ik vooral kansen –..
Lees verder

Toekomstige communicatieberoepen

May 28, 2025
Toekomstige communicatieberoepen De toekomst van het communicatievak: nieuwe rollen, nieuwe kansen! We gaan meer werken op het snijvlak van..
Lees verder

Communicatiever worden als professional, als team of als organisatie?

Neem dan gerust contact met ons op. Leuk zelfs! Nadia, Barbara, Danet en Camila beantwoorden graag jouw vragen of brengen je in contact met een collega die je verder kan helpen. Gebruik het contactformulier, mail ons op info@hilst.nl of bel 033-450 5000