Praktische informatie

De  training Adviesvaardigheden bestaat uit 2 dagen.

Schrijf je in voor een trainingbijeenkomst op locatie? Lees hier de laatste COVID-19 informatie.

Startdatum Trainer Locatie Opmerkingen
14 maart 2023 Inge van Voornveld Utrecht 15 maart (dag 2) Direct inschrijven
7 juni 2023 Chris Mulder Utrecht 8 juni (dag 2) Direct inschrijven


Deelnemers 12
Lesdagen 2 trainingsdagen
Tijden 09.00-16.30 uur
Studieduur 2 dagen
Studiebelasting n.v.t.
Kosten €1.795,- *
* Onze trainingen en opleidingen zijn vrijgesteld van btw.

Programma

De succesfactoren van een goed advies
Je verkent de relatie tussen jouw gesprekspartner, jouw vakgebied, jouw kwaliteiten, jouw opvattingen en de (organisatie-)context van het advies. Je ziet hoe deze factoren elkaar beïnvloeden en bepalend zijn voor jouw effectiviteit.

Klanttypen, beïnvloedings- en adviesstijlen
Welke adviesstijl is het meest effectief bij een bepaald type gesprekspartner? Je ontdekt dat elk type ‘klant’ een eigen benadering vraagt. Je leert hoe je klanttypen kunt analyseren en hoe je kunt schakelen in je eigen adviesstijl.

Omgaan met weerstand en tegenstrijdige belangen
Hoe ga je als adviseur om met weerstand die je tegenkomt in je werk? Kun je weerstand herkennen? Benoemen? Ombuigen? Je leert op verschillende manieren om te gaan met tegenstrijdige belangen.

Effectief leren adviseren. Check!

De start: tips om het bloed te laten stromen
Na je inschrijving ontvang je een intakeformulier om je goed op de training voor te bereiden. Dit helpt je om met optimale focus de training te volgen en het maximale eruit te halen.

Oefenen: 100% gericht op het communicatievak
Tijdens de training is het vooral doen! Je leert met allerlei korte oefeningen hoe de theoretische onderleggers van deze training in de praktijk uitpakken. Ook krijg je zicht op je eigen voorkeursstijlen door het invullen van een korte ‘test’.

Gedragslab: het experiment dat jíj kiest
Met welke ‘lastige’ situatie heb je in jouw werkpraktijk te maken? Dat is een stevig experiment waard. Jouw casus staat een halfuur centraal. Met *niet schrikken* een trainingsacteur en de andere deelnemers onderzoek je welk gedrag effectief is en… wat dus niet.

Nee, geen trainingsacteur!
Ik hoor het je zeggen. Maar echt, deze werkvorm heeft impact. Een trainingsacteur zet jouw situatie levensecht neer. Zo word je op ‘gevoelsniveau’ uitgedaagd. Toegegeven, het is spannend. En vertrouw ons, wij zorgen voor een veilige leeromgeving.

Na de training
Na de training ontvang je een uitgebreide Reader waarin je alles wat aan bod is gekomen nog eens rustig terug kunt lezen.

Direct inschrijven

Resultaat

  • Je verplaatst je in de belangen, positie en verwachtingen van je gesprekspartners.
  • Je bereidt een advies of intakegesprek beter voor.
  • Je zet verschillende advies- en beïnvloedingsstijlen in, afgestemd op de situatie en de klant.
  • Je maakt een persoonlijk ontwikkelplan met jouw eigen succesfactoren voor een effectief advies.

Na deze training ontvang je een Van der Hilst Certificaat van Deelname.

Direct inschrijven

Typisch Van der Hilst

  •  Je volgt deze training in een Van der Hilst groep. Dat betekent dat je omringd bent door communicatieprofs die állemaal met hun adviesvaardigheden aan de slag gaan. Welke tips hebben zij? 
  • De trainer is een stevige adviseur, met jarenlange ervaring in het trainen en opleiden van communicatieprofs.
  • Persoonlijke begeleiding zit in het DNA van Van der Hilst. Heb je na het volgen van de training nog een vraag? Vraag gerust om advies!

Twijfel je of deze training de juiste keuze voor je is of weet je niet zeker of je toelaatbaar bent? Dan is een gesprek met een van onze ontwikkeladviseurs een goed idee! We zijn bereikbaar voor advies en praktische vragen op telefoonnummer 033-450 50 00, via de e-mail info@hilst.nl of de chatfuntie.

Direct inschrijven

Schrijf je nu in