Skip to content

Praktische Informatie

De training Adviesvaardigheden Niveau 2 bestaat uit 4 trainingsdagen, met een tussentijdse opdracht. Deze training  is bedoeld voor strategische adviseurs die nóg beter willen leren adviseren.

Startdatum Trainers Locatie Opmerkingen
Datum: 15 oktober 2024 Trainer: Chris Mulder Locatie: Utrecht Opmerking: Dag 2: 16 oktober dag 3 en 4: 5 en 6 november. Vol
Datum: 7 november 2024 Trainer: Inge van Voornveld Locatie: Utrecht Opmerking: dag 2: 8 november dag 3 en 4: 21 en 22 november. Direct inschrijven
Datum: 12 februari 2025 Trainer: Chris Mulder Locatie: Utrecht Opmerking: dag 2: 13 februari. Dag 3 en 4: 12 en 13 maart. Direct inschrijven
Deelnemers 10
Lesdagen 4 bijeenkomsten
Tijden 09.00 / 10.00* uur - 17.00 uur (starttijd afhankelijk van de trainingsdag)
Studieduur 4 dagen
Studiebelasting Tussentijdse opdracht
Kosten € 3.495,- *
* Onze trainingen en opleidingen zijn vrijgesteld van btw.

Programma

4 dagen vol inspiratie en inzichten

De training bestaat uit 4 trainingsdagen opgedeeld in 2 blokken van 2 dagen. Tussentijds is er ruimte voor verdieping en om het geleerde toe te passen in je werk. Ook krijg je tussen de 2 blokken een opdracht mee om in je eigen tijd aan te werken.

Dit ga je leren

Jezelf en je klant beter leren kennen

Om overtuigend te kunnen adviseren moet je jezelf en je klant goed kennen. Zo zorg je ervoor dat wat jij doet goed aankomt bij de ander.

  • Je leert de wereld van jouw klant veel beter kennen: wat beweegt hem of haar echt? Waar ligt hij of zij wakker van?
  • Je doet een stevig en impactvol onderzoek naar jouw werkelijke drijfveren in het communicatievakgebied en jouw rolopvatting hierin.
  • Je leert jezelf een stuk beter kennen. Je onderzoekt je eigen unieke set van kwaliteiten en valkuilen. En je leert hoe je niet meer in die valkuilen terecht komt.

Meebewegen met verschillende situaties
Elke situatie, vraag, gesprekspartner en context is weer anders. Daarom is het belangrijk dat je goed in staat bent situaties aan te voelen en daarop aan te sluiten. Aanvoelen, aansluiten en dan pas aanvullen.

Je gaat o.a. aan de slag met:

  • Klanttypen
  • Adviesstijlen
  • Conflicthantering
  • Macht
  • Het geven en ontvangen van feedback
  • Het tonen van kwetsbaarheid en emoties

Wat deze training anders maakt

In een veilige setting oefenen, samen met andere communicatieadviseurs
Je mededeelnemers zijn allemaal communicatieadviseurs. Dat zorgt altijd weer voor veel herkenning. Tijdens de training gaan jullie samen oefenen, observeren en overleggen. Schakelen tussen verschillende klanttypen, adviesstijlen en jouw eigen voorkeursstijl leer je namelijk vooral door het zelf te doen. Je ervaart wat jouw gedrag teweegbrengt en hoe jij hier invloed op hebt. 

100% gericht op het communicatievak
Alle oefensituaties hebben betrekking op het vakgebied communicatie en op de context waarin communicatieadviseurs zich (moeten) bewegen. Daardoor leer je de theorie ook gelijk toepassen in voor jou herkenbare situaties.

Alle ruimte voor jouw persoonlijke uitdaging
Met welke ‘lastige’ situatie heb jij in jouw werkpraktijk te maken? Tijdens de training is er alle ruimte voor jouw individuele casus. Met een trainingsacteur en de andere deelnemers onderzoek je welk gedrag effectief is in die situatie en hoe je inspeelt op het gedrag van de ander. Deze werkvorm heeft impact, omdat je op ‘gevoelsniveau’ wordt uitgedaagd. 
De trainer en trainingsacteur begeleiden je zorgvuldig, wij zorgen voor een veilige leeromgeving.

Nog vragen?
Twijfel je of deze training de juiste keuze voor je is of weet je niet zeker of je toelaatbaar bent? Dan is een gesprek met een van onze ontwikkeladviseurs een goed idee! We zijn bereikbaar voor advies en praktische vragen op telefoonnummer 033-450 50 00, via de e-mail info@hilst.nl of de chatfuntie.

Direct inschrijven

Resultaat

Na het volgen van de training Adviesvaardigheden Niveau 2 heb je alle tools in handen om jouw adviesrol  met meer impact en zelfvertrouwen te vervullen. Je hebt je persoonlijk leiderschap vergroot en bent effectiever  in verschillende adviessituaties. Ook als het spannend wordt.

  • Je hebt een stevig fundament gelegd om jezelf (en jouw professionele rol) stevig en vol zelfvertrouwen neer te zetten. Je weet hoe je van daaruit verbinding maakt met je gesprekspartners.
  • Je hebt je persoonlijk leiderschap vergroot: je hebt jezelf veel beter leren kennen waardoor je beter reflecteert op je eigen gedrag en houding.
  • Je bent stijlflexibel. Je voelt situaties beter aan en beschikt over een uitgebreid repertoire om in adviesgesprekken beter te schakelen naar het meest effectieve gedrag.

Na deze training ontvang je een Van der Hilst Certificaat van Deelname.

Nog vragen?
Twijfel je of deze training de juiste keuze voor je is of weet je niet zeker of je toelaatbaar bent? Dan is een gesprek met een van onze ontwikkeladviseurs een goed idee! We zijn bereikbaar voor advies en praktische vragen op telefoonnummer 033-450 50 00, via de e-mail info@hilst.nl of de chatfuntie.

Direct inschrijven

Typisch Van der Hilst

✔️Omringd door communicatieprofessionals
Je volgt deze training in een Van der Hilst-groep. Dat betekent dat je omringd bent door communicatieprofessionals die állemaal hun adviesvaardigheden willen verbeteren. Welke tips hebben zij? Waar lopen ze tegenaan bij het adviseren? Super interessant!
✔️De beste trainers
Onze trainers hebben jarenlange ervaring in het trainen en opleiden van communicatieprofessionals.  
✔️Persoonlijke begeleiding
Heb je na het volgen van de training nog een vraag? Vraag gerust om advies!

Nog vragen?
Twijfel je of deze training de juiste keuze voor je is of weet je niet zeker of je toelaatbaar bent? Dan is een gesprek met een van onze ontwikkeladviseurs een goed idee! We zijn bereikbaar voor advies en praktische vragen op telefoonnummer 033-450 50 00, via de e-mail info@hilst.nl of de chatfuntie.

Direct inschrijven

Een greep uit ons netwerk

Schrijf je nu in