Programma
De leergang bestaat uit 6 trainingsdagen, opgedeeld in 3 blokken van 2 dagen. Tussentijds is er ruimte voor verdieping en om het geleerde toe te passen in je werk.
Blok 1 Empowerment, bewustwording & inzicht
- Je leert de wereld van je klant veel beter kennen: wat beweegt hem/haar echt? Waar ligt hij/zij wakker van?
- Je doet een stevig en impactvol onderzoek naar jouw werkelijke drijfveren in het vakgebied en je rolopvatting.
- Je leert jezelf een stuk beter kennen. Je onderzoekt je eigen unieke set van kwaliteiten en valkuilen. En je leert hoe je niet meer in die valkuilen terecht komt.
Blok 2 Dynamiek in interactie
Elke situatie, vraag, context is weer anders. Elke gesprekspartner is anders. Daarom is het belangrijk dat je goed in staat bent situaties aan te voelen en daarop weet aan te sluiten. Aanvoelen, aansluiten en dan pas aanvullen.
Het verschil tussen push en pull • klanttypen en adviesstijlen • conflicthantering • macht • feedback • metacommunicatie • kwetsbaarheid en emoties.
Blok 3 The proof of the pudding is in the eating
- Je leert hoe je een concrete situatie snel analyseert en duidt. En hoe je daar een passend advies voor ontwikkelt.
- Je leert de inzichten en vaardigheden van de vorige modules te gebruiken bij het advies/intakegesprek en bij de presentatie van je advies.
- Je oefent met vraagverkenning en intakegesprek: voorbereiding, entree, climate-setting en de kunst van het doorvragen.
- Je presenteert je advies.
- Je leert in alle fases om te gaan met weerstand.
Deze leergang is speciaal voor communicatieprofessionals.
Je kunt deelnemen als je minimaal een HBO-diploma Communicatie hebt of een afgeronde C-opleiding - beroepsniveau 4. Je wilt in je adviesgesprekken steviger in je schoenen staan en gaat een flinke dosis zelfreflectie niet uit de weg. Twijfel je of je toelaatbaar bent? Bel of mail ons gerust!
Direct inschrijven