Skip to content

Praktische informatie

Heb je interesse in deze leergang? Stuur een e-mail naar info@hilst.nl

Startdatum Trainers Locatie Opmerkingen
Datum: 11 mei 2023 Trainer: Inge van Voornveld Locatie: Amsterdam Opmerking: Vol
Deelnemers 10
Lesdagen 6 trainingsdagen
Tijden 09.00 uur - 16.30 uur
Studieduur 6 dagen
Studiebelasting n.v.t.
Kosten € 4.250,- *
* Onze trainingen en opleidingen zijn vrijgesteld van btw.

Programma

De leergang bestaat uit 6 trainingsdagen, opgedeeld in 3 blokken van 2 dagen. Tussentijds is er ruimte voor verdieping en om het geleerde toe te passen in je werk.

Blok 1 Empowerment, bewustwording & inzicht

  • Je leert de wereld van je klant veel beter kennen: wat beweegt hem/haar echt? Waar ligt hij/zij wakker van?
  • Je doet een stevig en impactvol onderzoek naar jouw werkelijke drijfveren in het vakgebied en je rolopvatting.
  • Je leert jezelf een stuk beter kennen. Je onderzoekt je eigen unieke set van kwaliteiten en valkuilen. En je leert hoe je niet meer in die valkuilen terecht komt.

Blok 2 Dynamiek in interactie
Elke situatie, vraag, context is weer anders. Elke gesprekspartner is anders. Daarom is het belangrijk dat je goed in staat bent situaties aan te voelen en daarop weet aan te sluiten. Aanvoelen, aansluiten en dan pas aanvullen.

Het verschil tussen push en pull • klanttypen en adviesstijlen • conflicthantering • macht • feedback • metacommunicatie • kwetsbaarheid en emoties.

Blok 3 The proof of the pudding is in the eating

  • Je leert hoe je een concrete situatie snel analyseert en duidt. En hoe je daar een passend advies voor ontwikkelt.
  • Je leert de inzichten en vaardigheden van de vorige modules te gebruiken bij het advies/intakegesprek en bij de presentatie van je advies.
  • Je oefent met vraagverkenning en intakegesprek: voorbereiding, entree, climate-setting en de kunst van het doorvragen.
  • Je presenteert je advies.
  • Je leert in alle fases om te gaan met weerstand.

Deze leergang is speciaal voor communicatieprofessionals.
Je kunt deelnemen als je minimaal een HBO-diploma Communicatie hebt of een afgeronde C-opleiding - beroepsniveau 4. Je wilt in je adviesgesprekken steviger in je schoenen staan en gaat een flinke dosis zelfreflectie niet uit de weg. Twijfel je of je toelaatbaar bent? Bel of mail ons gerust!

Direct inschrijven

Resultaat

Na het volgen van deze leergang heb je alle tools in handen om met meer impact en meer zelfvertrouwen je adviesrol te vervullen. Je hebt je persoonlijk leiderschap vergroot om effectief te zijn in verschillende adviessituaties. Ook als het spannend wordt.

  • Je hebt een stevig fundament gelegd om jezelf (en je professionele rol) stevig en vol zelfvertrouwen neer te zetten. Je weet hoe je van daaruit verbinding maakt met je gesprekspartners.
  • Je hebt je persoonlijk leiderschap vergroot: je hebt jezelf veel beter leren kennen waardoor je beter reflecteert op je eigen gedrag en houding.
  • Je bent stijlflexibel. Je voelt situaties beter aan en beschikt over een uitgebreid repertoire om in adviesgesprekken beter te schakelen naar het meest effectieve gedrag.

Na deze training ontvang je een Van der Hilst Certificaat van Deelname.

Direct inschrijven

Typisch Van der Hilst

  • Je volgt deze training in een Van der Hilst groep. Dat betekent dat je omringd bent door communicatieprofs die állemaal met hun adviesvaardigheden willen verbeteren. Waar lopen zij tegenaan? Welke tips hebben zij voor jou? Leren doe je samen!
  • De trainer is ervaren, met jarenlange ervaring in het opleiden en trainen van communicatieprofessionals.
  • Persoonlijke begeleiding zit in het DNA van Van der Hilst. Heb je na het volgen van de training nog een vraag? Vraag gerust om advies!

Twijfel je of deze training de juiste keuze voor je is of weet je niet zeker of je toelaatbaar bent? Dan is een gesprek met een van onze ontwikkeladviseurs een goed idee! We zijn bereikbaar voor advies en praktische vragen op telefoonnummer 033-450 50 00, via de e-mail info@hilst.nl of de chatfuntie.

Direct inschrijven

Schrijf je nu in