Programma
De opleiding bestaat uit een startgesprek, een eindgesprek en 13 bijeenkomsten (25 dagdelen):
- Een kennismakingsbijeenkomst inclusief opstart van intervisie (1 dagdeel)
- 11 inhoudelijke lesdagen (22 dagdelen)
- Afsluitende bijeenkomst/Livecase (2 dagdelen)
Een TMA-gecertificeerde mentor voert met jou het startgesprek (inclusief 360 graden feedback scan) en het eindgesprek.
Het centrale thema in de opleiding is strategisch adviseren. Wat betekent dat? Wat moet je daarvoor kennen en kunnen? En welke professionele attitude past bij een strategisch adviseur?
Bij strategisch adviseren ben je permanent bezig met de vraag: hoe en met wie onderhouden wij in- en externe contacten vanuit onze organisatie en waarom doen we dat? Wat is de aard van deze contacten? Wat is de inhoud van deze contacten en welke middelen en kanalen zetten wij daarvoor in?
Na het startgesprek en een kennismakingsbijeenkomst, komen de volgende onderwerpen aanbod:
Blok 1 – De basis
Bijeenkomst 1 Corporate communicatie
Bijeenkomst 2 Analyse en monitoring
Bijeenkomst 3 Strategie en creativiteit
Bijeenkomst 4 Gedrag en communicatie
Blok 2 – Zelfonderzoek en competentie-ontwikkeling
Bijeenkomst 5 Rolopvatting en competenties
Bijeenkomst 6 Professionele grondhouding
Blok 3 – Specialisaties en toepassing
Bijeenkomst 7 Interne communicatie
Bijeenkomst 8 Crisiscommunicatie
Bijeenkomst 9 De communicerende overheid en burger
Bijeenkomst 10 Corporate story
Bijeenkomst 11 Social Media en contentstrategie
Livecase – afronding opleiding (afsluitende bijeenkomst)
In de laatste lesbijeenkomst rond je samen met jouw mededeelnemers de opleiding af met een livecase. De livecase-inbrenger - een ervaren communicatieprofessional - deelt een actueel vraagstuk. Hiermee ga je met je intervisiegroep aan de slag. Samen bedenken jullie een plan van aanpak voor dit vraagstuk. Deze aanpak presenteren jullie aan de livecase-inbrenger en jullie mentor. Met de livecase verdienen jullie studiepunten.
Direct inschrijven