Van der Hilst Communicatie
Sep 27, 2018

blog Souad El Mocaddem

Instagram hét kanaal om beleving toe te voegen aan je communicatie!
Naast mijn “suffe, maar mega leuke” kantoorbaan als Adviseur Information and Risk management (hele mond vol, I know) heb ik ook een creatieve kant te ontplooien. Althans dat eist mijn natuur van mij. Een manier waarop ik dat doe is door het beheren van mijn Instagram account (inmiddels ruim 8000 volgers).

Ik maak foto’s en filmpjes en plaats die in mijn ‘feed’. In ons vak ook wel content genoemd. Ik haal inspiratie voor deze content uit details, maar ook uit contrasten. Ik houd ervan om kleurenstijlen neer te zetten en mensen mee te nemen in mijn bubbel van fashion en leopardprint. Werk met een vleugje humor.

Signatures
De kunst met instagram is om iets “eigen” te maken. Ik heb dat met fotografie, insta_account_le_semleopardprint, roze en turbans. Ook wel signatures genoemd. Zo krijg ik berichten binnen van volgers die een bepaalde signature van mij hebben gezien. Een manier om te laten weten dat ze aan me denken of dat mijn stijl hen aanspreekt. 

Nice to know about Instagram!
Instagram, ook wel ‘insta’ genoemd, is één van de meest gebruikte social media platformen. 400 miljoen wereldwijde gebruikers die 80 miljoen foto’s per dag plaatsen;

4,1 miljoen Instagram gebruikers in Nederland in 2018 (nog 2,1 miljoen in 2016).

Best veel dacht ik zo.

Bereik en zichtbaarheid
Gebruik jij al Instagram voor je onderneming of werkgever? Met een goed (zakelijk) account kan het bereik groeien. Daarmee vergroot je jouw zichtbaarheid en naamsbekendheid.

Communicatie met jouw doelgroep
Instagram is hét kanaal om beleving toe te voegen aan de communicatie.

Met foto’s en video’s creëer je de beleving die je wilt neerzetten van jezelf, je product of je organisatie. De interpretatie van jouw beelden moet je vooral vrijblijvend overlaten aan de ‘volger’.

Als je goed weet wie je doelgroep is kan je gerichte content maken. Instagram is het perfecte medium om je dienst of product visueel te verbeteren. De ene gebruikt het om meer awareness te creëren en de ander gebruikt het om een product te verkopen.

Lees hieronder een aantal redenen, waarom anderen je voor zijn gegaan:

  • Verkoop stimuleren;
  • Verhogen van je brand awareness;
  • Een community creëren;
  • Informatie plaatsen over evenementen;
  • Een beeld zegt meer dan duizend woorden.

Zo zijn er nog veel meer redenen waarom je Instagram kan en moet gebruiken. Benieuwd hoe je Instagram het beste kan gebruiken? Je vindt mijn visie onder de naam le_sem. Neem een kijkje, volg me en neem me vooral niet al te serieus!

Souad El Mocaddem is Adviseur Information and Risk management bij de Sociale Verzekeringsbank.Heeft rechten gestudeerd in een stad. Heeft hierdoor een onontgonnen liefde gecreëerd voor Amsterdam. Daarnaast spelen fotografie, eten en fashion een belangrijke rol in haar leven.

Van der Hilst Communicatie

Vaknieuws & verhalen uit de communicatiepraktijk

Een BMW hoeft niet altijd. Soms is een Toyota Aygo ook goed genoeg

Jun 30, 2025
Van jongs af aan wist Hanneke Nagtzaam het al zeker: ze wilde iets met schrijven doen. 'Op de middelbare school zat ik bij de schoolkrant. De droom..
Lees verder

Inschrijven voor de A-opleiding. Twijfel je nog? Lees dit dan even!

Jun 16, 2025
Inschrijven voor de A-opleiding. Twijfel je nog? Lees dit dan even! Je zit op je werk. Je hebt een heel andere functie, maar doet stiekem tussendoor..
Lees verder

10 x antwoord op de vraag 'wat doe jij met communicatie?'

Jun 16, 2025
Uiteenlopend veel specialismen: 10 x antwoord op de vraag 'wat doe jij met communicatie?' Wat zeg jij als je de vraag krijgt: ‘wat doe jij eigenlijk..
Lees verder

Van vragen stellen en weggaan, naar vragen stellen en blijven

Jun 3, 2025
Communicatieprofessional aan het woord: adviseur risicocommunicatie Mirjam Haven van Veiligheidsregio Twente Mirjam Haven, adviseur..
Lees verder

Creatief schrijven met AI: jij maakt het verschil

Jun 3, 2025
Schrijven met AI? AI doet het voorwerk Jij maakt het bijzonder met deze drie ideeën Wat een tijd om communicatieprofessional te zijn! Nog nooit..
Lees verder

Communicatiever worden als professional, als team of als organisatie?

Neem dan gerust contact met ons op. Leuk zelfs! Nadia, Barbara, Danet en Camila beantwoorden graag jouw vragen of brengen je in contact met een collega die je verder kan helpen. Gebruik het contactformulier, mail ons op info@hilst.nl of bel 033-450 5000