Google Analytics - de basis

Home / Trainen / Google Analytics - de basis

 

Google Analytics -
de basis

Effectieve Bedrijfscommunicatie

Google Analytics is dé tool om inzicht te krijgen in de bezoekers van je website. Door de statistische gegevens op een effectieve wijze te analyseren kun je hierop inspelen. Dit helpt je de online doelen beter te realiseren. Maar hoe zet je deze tool effectief in? In de training Google Analytics verkrijg je praktisch inzicht in de meest belangrijke rapporten. Concreet wordt aangedragen hoe en welke statistieken je dient te analyseren, zodat je opgedane inzichten direct toe kunt passen in het verhogen van de conversie van je website.

Schermafbeelding 2018-05-24 om 15.07.41

 

Prijs € 375,-

Onze trainingen en opleidingen zijn vrijgesteld van btw.

Aantal deelnemers 14
Startdatum

26 september 2018

21 november 2018

Locatie Van der Hilst Communicatie
Maanlander 47
3824 MN Amersfoort
Google Analytics - de basis

Via je website je doelgroep bereiken met een relevante boodschap? Dan wil je weten wie je website bezoekt, welke informatie ze lezen, hoelang ze op je website blijven en welke pagina’s populair zijn (of juist niet). Google Analytics helpt je deze data inzichtelijk te maken en te koppelen aan je eigen online doelen.

In deze training leer je het volgende:

  • Basiskennis over Google Analytics, zodat je zelf Google Analyticsaccounts kunt opzetten en inrichten.
  • Het interpreteren van statistieken en leert ze omzetten in concrete actiepunten.
  • Je kunt belangrijke online marketingactiviteiten meetbaar maken en interpreteren.
  • Je kunt de belangrijke KPI’s van je website inzichtelijk maken en interpreteren via doelen en trechters.

Hoe ga je leren?

Persoonlijke voorbereiding
Om deel te kunnen nemen is een Google Analytics account nodig. Het is niet strikt noodzakelijk dat je voorafgaand aan de training hier over beschikt. In de training krijg je uitleg hoe je een account aanmaakt en hoe je deze voor je eigen website inricht. Als je als deelnemer met een eigen website aan de slag wil tijdens de training, moet daar wel een Google Analytics account aan gekoppeld  zijn. Doordat je dan tijdens de training met je eigen data aan de slag gaat is de training nog effectiever.

Oefenen
Aan de hand van een demo-account leggen we je stap voor stap uit hoe je Google Analytics succesvol opzet en inricht voor je eigen website. Je leert hoe je goede analyses en uiteenlopende rapportages kunt maken. Maar ook hoe je de statistieken moet interpreteren en vertalen naar verbeteringen voor je website en online campagnes. Er is ruim aandacht voor individuele vragen. Je gaat tijdens de training bovendien hands-on aan de slag met je eigen account.

Maak gebruik van de download voor meer informatie.   

Schrijf je nu in!